Poprzednie edycje GMW
Global Money Week - Światowy Tydzień Pieniądza - VIII edycja
UKNF we współpracy z Ministerstwem Finansów (MF) zaprosił środowisko szkolne do udziału w międzynarodowej kampanii Global Money Week (GMW) – Światowy Tydzień Pieniądza, której VIII edycja przebiegała pomiędzy25-31 marca 2019 r. pod hasłem Learn. Save. Earn- Zdobywaj wiedzę. Oszczędzaj. Zarabiaj. UKNF po raz piąty pełnił rolę koordynatora GMW na poziomie krajowym. VIII edycja kampanii GMW objęła blisko 13 tys. dzieci i młodzieży z całej Polski, w tym dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów szkół na wszystkich etapach edukacji, a także podopiecznych specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych. Podczas Światowego Tygodnia Pieniądza w 89 szkołach oraz jednej bibliotece publicznej zorganizowano szereg aktywności mających na celu zainspirowanie jak najszerszego grona uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności z zakresy finansów osobistych, przedsiębiorczości, gospodarności oraz mądrego oszczędzania, które są niezbędne do osiągnięcia samodzielności finansowej w dorosłym życiu.
Koordynacja GMW przez UKNF realizowana jest w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR.
Cel kampanii GMW
Celem kampanii GMW jest zainspirowanie dzieci i młodzieży do zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych do osiągnięcia samodzielności finansowej w dorosłym życiu, przygotowanie młodego pokolenia do podejmowania świadomych decyzji finansowych, a tym samym walka z wykluczeniem finansowym i biedą.
Kto popiera kampanię GMW
Inicjatorem kampanii GMW jest Child & Youth Finance International (CYFI). Kampania GMW zyskała poparcie m.in. Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i jest realizowana we współpracy z The Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), a najnowsza jej edycja również we współpracy z African Union. Łączny zasięg siedmiu edycji zapoczątkowanej w 2012 r. akcji GMW, to 32 miliony dzieci i młodzieży w 169 krajach na całym świecie, przy zaangażowaniu ponad 53 tysięcy organizacji, pośród których znajdują się m.in. banki centralne, instytucje nadzorujące krajowe rynki finansowe, organizacje społeczności lokalnej i regionalnej, uczelnie wyższe oraz inne placówki oświatowe.
Warunki uczestnictwa w GMW
Jedynym warunkiem uczestnictwa szkoły/biblioteki publicznej w kampanii GMW 2019 było zaplanowanie i realizacja podczas Światowego Tygodnia Pieniądza minimum jednego działania o możliwie największym zasięgu nawiązującego do hasła Zdobywaj wiedzę. Zarabiaj. Oszczędzaj . Przy wyborze form aktywności szkolni koordynatorzy mogli skorzystać z takich propozycji jak: lekcja z aktywnym udziałem uczniów, warsztaty, debata, prezentacja multimedialna, maraton gier o tematyce finansowej, konkursy wiedzy i umiejętności, konkursy obejmujące różne dziedziny twórczości artystycznej i towarzyszące im wystawy (m.in. konkurs na plakat promujący hasło przewodnie GMW, projekt skarbonki, konkurs filmowy, literacki), projekt badawczy z zakresu oszczędzania/zarządzania budżetem domowym, audycja emitowana przez szkolny radiowęzeł, gazetka szkolna, spotkania z przedstawicielami ciekawych zawodów.
Program edukacyjny Ministerstwa Finansów - Finansoaktywni
Publikacje edukacyjne wydane nakładem UKNF m.in. dla środowiska szkolnego
Materiały dla nauczycieli w języku polskim dostępne na stronie Global Money Week
Przydatne linki:
www.globalmoneyweek.org
Logo GMW i inne materiały wizualne do pobrania
UCZESTNICY AKCJI GLOBAL MONEY WEEK 2019
plik .pdf, 299,2kBList do Dyrektorów Szkół - Zaproszenie do udziału w GMW 2019
plik .pdf, 267,3kBBroszura GMW 2019
plik .pdf, 2,7MBSlajdy GMW 2019
plik .pdf, 3,5MBBankowość elektroniczna w teorii i praktyce. Materiały edukacyjne dla środowiska szkolnego, 2017 r.
plik .pdf, 333,1kB