Emitenci
Prosta i zrozumiała komunikacja z uczestnikami rynku stanowi wartość dodaną szczególnie w sferze inwestycji i finansów. Upraszczanie przekazu nie może jednak prowadzić do jego zniekształcenia. Zastępowanie powszechnie obowiązujących terminów biznesowych lub prawnych własnymi definicjami może mieć taki skutek.
Przykład
Emitenci używają określeń „dyplom”, „certyfikat”, „dowód wsparcia”, zastępując ustawowy termin jakim jest dokument akcji.
W zakresie w jakim kampania crowdfundingowa dotyczy reklamy papierów wartościowych (np. akcji, obligacji) emitenci muszą kierować się wytycznymi co do sposobu prowadzenia tej reklamy, o których mowa w Ustawie o ofercie publicznej. Normy te mają za zadanie chronić inwestorów przed odmiennym przedstawianiem obrazu rzeczywistości niż ten opisany w dokumencie ofertowym. Jedną z takich norm jest obowiązek prezentowania prawdziwych i rzetelnych informacji. Stosowanie odpowiedniej nomenklatury w materiałach reklamowych jest formą rzetelnego informowania.
Dodatkowo należy pamiętać, że: