Bezpieczeństwo w sieci

data aktualizacji 24 lipca 2017

Drogi Użytkowniku bankowości elektronicznej,

Zmiany technologiczne i cywilizacyjne sprawiają, że usługi oferowane przez Internet dynamicznie zyskują na znaczeniu. Aktywnie korzysta z nich kilkanaście milionów mieszkańców Polski. To kanał wygodny i stosunkowo tani, ale jednym ze skutków ubocznych jest zwiększone zainteresowanie wykorzystaniem go przez przestępców. Istotne stały się takie zagrożenia jak wyłudzanie danych pozwalających na dysponowanie środkami pieniężnymi, kradzieże z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania, kradzieże przy użyciu danych karty płatniczej, kradzieże tożsamości, „oszustwa nigeryjskie”, czy kradzieże w sklepach internetowych.

Banki i inne instytucje finansowe, jako dostawcy usług internetowych, są zobowiązane do stosowania zabezpieczeń przed cyberprzestępstwami. Słabym ogniwem pozostaje jednak człowiek. Dlatego o bezpieczeństwo swoich środków i danych powinniśmy zadbać także my - konsumenci, zachowując podstawowe zasady bezpieczeństwa.

Pamiętaj, chroń swoje dane. Login i hasło powinny być znane tylko Tobie. Udostępnienie ich osobom trzecim naraża Cię na utratę środków finansowych. Zachowaj szczególną ostrożność wobec osób, które chcą te dane pozyskać. Jeśli w systemie internetowym lub w swoim sprzęcie dostrzegłeś podejrzane zmiany albo masz jakiekolwiek inne wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa, upewnij się w swojej instytucji finansowej, że wszystko jest w porządku. Sprawdź, czy w ostatnim czasie nie przestrzegała ona przed podejrzanymi wiadomościami rozsyłanymi drogą elektroniczną.

Zachowanie poufności, spokoju i zdrowego rozsądku zwiększy Twoje bezpieczeństwo finansowe w sieci.


 

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego