W głosowaniu udział wzięli:
- Jacek Jastrzębski – Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego
- Dagmara Wieczorek-Bartczak – Zastępca Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego
- Rafał Mikusiński – Zastępca Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego
- Krzysztof Budzich – Przedstawiciel ministra właściwego ds. instytucji finansowych
- Jan Pawelec – Przedstawiciel ministra właściwego ds. gospodarki
- Jan Wojtyła – Przedstawiciel ministra właściwego ds. zabezpieczenia społecznego
- Andrzej Kaźmierczak – Członek Zarządu Narodowego Banku Polskiego
- Robert Tomanek – Przedstawiciel Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Maciej Tomczak – Przedstawiciel Prezesa Rady Ministrów
1. Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na powierzenie:
2. Komisja, po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez RDM Wealth Management w sprawie uchylenia zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej, jednogłośnie uchyliła temu domowi maklerskiemu zezwolenie na przyjmowanie i przekazywanie zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych, zarządzanie portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych oraz na doradztwo inwestycyjne.
3. Komisja jednogłośnie wydała ostateczną decyzję utrzymującą w mocy decyzję KNF z dnia 12 października 2018 r.1 w przedmiocie nałożenia na ING Bank Śląski SA z siedzibą w Katowicach („ING”) kary pieniężnej w wysokości 500 tysięcy złotych za niewykonanie przez ING obowiązków określonych w art. 72 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 72 ust. 4 oraz art. 72 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 72 ust. 4 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi 2. Istotna zaistniałych naruszeń polegała na tym, że ING - jako depozytariusz - nie zapewnił, aby:
- zbywanie w okresie od dnia 23 czerwca 2014 r. do dnia 3 października 2014 r. jednostek uczestnictwa Inventum Obligacji Subfunduszu, Inventum Pieniężny Subfunduszu, Inventum Akcji Subfunduszu, Inventum Surowcowe Plus Subfunduszu i Inventum Rynków Wschodzących Subfunduszu, wydzielonych w ramach funduszu Inventum Parasol Fundusz Inwestycyjny Otwarty, odbywało się zgodnie z przepisami prawa;
- wartość netto aktywów i wartość jednostki uczestnictwa Inventum Obligacji Subfunduszu, Inventum Pieniężny Subfunduszu, Inventum Akcji Subfunduszu, Inventum Surowcowe Plus Subfunduszu i Inventum Rynków Wschodzących Subfunduszu, wydzielonych w ramach funduszu Inventum Parasol Fundusz Inwestycyjny Otwarty, była obliczana zgodnie z przepisami prawa, w związku z przydzielaniem jednostek uczestnictwa pomimo braku wpłaty środków pieniężnych z tytułu ich nabycia oraz
- wartość netto aktywów i wartość jednostki uczestnictwa funduszu Inventum Premium Specjalistyczny Fundusz Inwestycyjny Otwarty oraz Inventum Obligacji Subfunduszu, Inventum Stabilnego Wzrostu Subfunduszu i Inventum Pieniężny Subfunduszu, wydzielonych w ramach funduszu Inventum Parasol Fundusz Inwestycyjny Otwarty była obliczana zgodnie z przepisami prawa, w związku z wyceną: - obligacji serii F i G wyemitowanych przez Dolnośląskie Surowce Skalne SA, - obligacji serii BE wyemitowanych przez Gant Development SA, - należności przysługujących od funduszu Inventum 20 Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, z tytułu zapłaty ceny sprzedaży obligacji serii F i G wyemitowanych przez Dolnośląskie Surowce Skalne SA oraz serii BE wyemitowanych przez Gant Development SA.
W toku ponownego rozpatrywania sprawy KNF potwierdziła zaistniałe naruszenia oraz nie zidentyfikowała okoliczności przemawiających za obniżeniem kary.
4. (...)3
___________________
1Pkt 3. komunikatu z 406. posiedzenia Komisji Nadzoru Finansowego w dniu 12 października 2018 r.
2 W brzmieniu obowiązującym sprzed zmiany dokonanej ustawą z dnia 31 marca 2016 r. o zmianie ustawy o funduszach inwestycyjnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 615)
3Treść komunikatu usunięta w związku z art. 96 ust. 10c ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych